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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Jeu 14 Juil - 18:31
Oui je crois qu'il y a des bonnes raisons d'être optimiste pour le V8 Honda ... Je suis convaincu qu'il sera parmi les meilleurs d'autant plus que ça fait très longtemps qu'il est déjà sur le banc d'essai ...


Kimi fait actuellement 10 M de $ et on propose le même montant pour conserver Button, pour le même prix, je suis prêt à faire l'échange demain matin ...


[HS On] Au fait fête nationale à tous nos amis Français ici présent ! [/HS Off] chinois

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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Jeu 14 Juil - 18:40
stef a écrit:
entre un V8 4.0L de 500cv qui doit surtout être fiable car sans concurrence.

Et un de 2.4L tournant presque deux fois plus vite, avec 800cv, la différence est énorme.

Et puis, Honda fait des V8 aux states

oui en effet merci stef! je ne connaissais pas les spécificités techniques, c'est pour cela que je demandais! chinois

erwinminator a écrit:
Kimi fait actuellement 10 M de $ et on propose le même montant pour conserver Button, pour le même prix, je suis prêt à faire l'échange demain matin ...

lool,moi aussi sans problème. comme cela je serais 100% honda! cerf

Au fait fête nationale à tous nos amis Français ici présent !

merci!!
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Jeu 14 Juil - 18:49
Heikki a écrit:
Au fait fête nationale à tous nos amis Français ici présent !

merci!!
Woops ! J'ai oublié le "bonne" ...

Ouais, une bonne fête en retard puisqu'il est maintenant le 15 chez vous au moment où j'écris ... Embarassed

Sorry hein ... mais ce n'est pas encore le cas chez moi ... Mr. Green donc, ça excuse un peu ? Laughing

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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Jeu 14 Juil - 18:53
mais oui on t'excuse! haha et puis ne t'inquiete pas, on avait compris. c'est l'intention qui compte comme on dit! rofl
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Jeu 14 Juil - 19:02
Mr. Green


Et alors, tu laisses tomber ta signature ?

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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Ven 15 Juil - 13:06
Erwinminator a écrit:I think Honda is too "prudent ?" so they are not commited to buy the team entirely ? They are affraid by a possible failure ?

Yes, yes. And also, I feel that Honda is smart... They want to achieve victory with as small cost as possible. This is something like car manufacturer's idea. chépoh


I think, there is no conflict out there but maybe, it is better that the Japanese takes the control over the team ... The team is own by B.A.T at 55%, so the British people take the leads of the compagny . But some key peoples in the team are essential like the greatest engineers so it is not necessairy to reorganise the hierachy of the team if Honda decides to buy the whole compagny ...

In my very honest opinion, don't get me wrong please, though..., BAR people are somewhat easy-going because they have Honda, aren't they??? I sometimes doubt it. And I really want Honda to hire some great people from the outside if they need.

It's not too small but they should better invest more to reach same level as the top team.
They sign the agrrement to better counteract Ferrari and even more the FIA organisation . Remember that they are battling against the FIA and Ferrari ...

Yes, I don't understand why Honda don't spend money enough.
I understand the FIA and Ferrari thing. Even so, testing limitation is not so a good idea. Look at current situation of BAR-Honda. Struggling!!!!!
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Sam 16 Juil - 14:03
muku a écrit:Yes, yes. And also, I feel that Honda is smart... They want to achieve victory with as small cost as possible. This is something like car manufacturer's idea. chépoh
I think it is not a very good idea to do that and it's not a good strategy neither ... Actually, formula 1 become more and more complex and very highly sophisticated environment, so they have to be more involve in all field not just in the engine department. I think they had made a mistake when they tried to do the same scenario like the McLaren or Williams era . At this time, they came with just a powerfull engine and it's enough . They joined with a very good team too so it help a lot to make a good palmares .(McLaren & Williams)
But look at now, manufacturers (BMW) are buying a whole team (Sauber) because it is necessairy to do so ...
muku a écrit:Yes, I don't understand why Honda don't spend money enough.
I understand the FIA and Ferrari thing. Even so, testing limitation is not so a good idea. Look at current situation of BAR-Honda. Struggling!!!!!
Yes, if Honda want to be more competitive and catch up McLaren and Renault, they should better break the testing limitation agreement ...
Testing is essential and it is very usefull to replace an older wind tunnel that team have actually .

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Nakamoto report Vol.134 -- The first week at Bahrain.

le Mer 28 Fév - 9:25
We can't say that we made much progress since the final testing day in Barcelona.

We could learn various things with warm temperature near to the race condition, for example, how to use two different tires as the situation demands. And also, it was a test team, though, both JB and RB did a race simulation. From that, we have found new problems and we are trying to work them out. Although we introduced new parts, it was not as good as we had expected...

-- But anyway, you had a good pace close to the top.

No. It was not impressive so much. It happened by chance when they put on new tires. And also, we planned that we were going to do long-run testing as much as possible. We wanted to save tires. If they put on new tires with heavy fuel load, they wear at the early stage. Thus, we didn't let them carry fuel so heavy. Because of this, we made better time.

-- How do you think of other teams?

Ferrari are dominant. Their best time at that day was made during their long-run testing. Their pace was outstanding above the rest. On the other hand, it's difficult to judge Renault and McLaren.

-- Renault team was being in the bottom of the top teams in these three days.

However, they had a good pace in the long-run as well as McLaren did.

-- How about BMW-Sauber?

They did a perfect race simulation for two days this time and they were fast. If we had raced today, Ferrari would have been dominant and we would have never beaten BMW Sauber. I don't see how McLaren and Renault are, very well. Sometimes they run fast and sometimes they run very slow. It's a mystery because it is thought that there can't be such difference between using soft tires and using hard tires.

-- The next week, in Bahrain, it will be final winter testing.

This time, we did testing focusing around braking stability and also machine balance. If we can work out the various idea which came up in testing in the next step, we'll be able to catch up with BMW Sauber, I believe. At this point, we can't say that we made much progress since the final testing day in Barcelona. Next time, we'll test aero and suspensions and so on. Our progress will depend on the outcome.


If there's something wrong in my poor translation, please forgive me!! chinois
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Mer 28 Fév - 14:58
oula ca va tres mal en faites

on ne peut pas esperer grand chose en debut d année si je comprend bien

c est pas cool.
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Mer 28 Fév - 15:18
c'est de l'intox à la nipponne, pas dans leur genre d'en dire autant...........
de l'autre côté y'a fry qui confirme qu'il sont super rapide en qualif et que button aurait pu aisément claqué un temp, mais dites moi si je me trompe, button il était bien 2 jours consécutifs 3 ème la semaine passé à bahrein, mes tempsparlent plus que la technique, et ces chronos ont été fait sur des long runs
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Mer 28 Fév - 15:38
oh punaise ils parlent anglais ici !!!
NNNoooooNNNNNN!!!!
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Mer 28 Fév - 16:12
tiens la pomme un lien pour traduire

http://www.systranbox.com/systran/box?id=Skynet-fr
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Mer 28 Fév - 16:29
merci mon lapin
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Mer 28 Fév - 18:06
Clair qu'il faut oublier la victoire en Australie ...
Nick Fry a écrit:but what I'll say to your readers is "please don't expect us to win in Melbourne as we probably won't."
Il faut se rendre à l'évidence avec ces derniers essais, Honda n'est pas encore au niveau de Ferrari ni de McLaren ... Peut-être au mieux, la 3è force du plateau avec les BMW et les Renault ... Chez Honda, ils ont l'air convaincu d'être devant les français mais ce sera très disputé avec le team suisse-alémanique pour les 7 et 8è place sur la grille ? Il est possible que nos 2 pilotes puissent se placer 5 ou 6è sur la grille en qualif au mieux sur certain circuit.
pommette a écrit:merci mon lapin
Hou Calouf le matou, t'Es devenu le lapinou de la pomme maintenant ? Mr. Greenripeer

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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Mer 28 Fév - 18:29
15 et 17.
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Mer 28 Fév - 18:42
Erwinminator a écrit:Il faut se rendre à l'évidence avec ces derniers essais, Honda n'est pas encore au niveau de Ferrari ni de McLaren ... Peut-être au mieux, la 3è force du plateau avec les BMW et les Renault ... Chez Honda, ils ont l'air convaincu d'être devant les français mais ce sera très disputé avec le team suisse-alémanique pour les 7 et 8è place sur la grille ? Il est possible que nos 2 pilotes puissent se placer 5 ou 6è sur la grille en qualif au mieux sur certain circuit.

T'es sûr ?

Ferrari are dominant. Their best time at that day was made during their long-run testing. Their pace was outstanding above the rest. On the other hand, it's difficult to judge Renault and McLaren.

-- Renault team was being in the bottom of the top teams in these three days.

However, they had a good pace in the long-run as well as McLaren did.

Renault a du mal pour les qualif, sinon, pour le reste, on sera pas largués (à part par Ferrari...)

Enfin... on vérifiera tout ça à Melbourne.
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Mer 28 Fév - 18:52
stef a écrit:15 et 17.
Je te l'avais déjà dit que je te le concédais mais pas pour Davidson hein ... Et puis, au début, les pilotes n'étaient pas plus optimistes non plus ...

@ SAD: il faut dire que la citation date d'avant les derniers de Barhein ... C'était durant ceux de Barcelone.

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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Jeu 1 Mar - 2:09
pas cool un lapin ca va trop vite mad2
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Jeu 1 Mar - 6:24
Erwinminator a écrit:
stef a écrit:15 et 17.
Je te l'avais déjà dit que je te le concédais mais pas pour Davidson hein ... Et puis, au début, les pilotes n'étaient pas plus optimistes non plus ...

@ SAD: il faut dire que la citation date d'avant les derniers de Barhein ... C'était durant ceux de Barcelone.

Mais où est parti ton ultra-pessimisme ?
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Jeu 1 Mar - 17:56
Je sais pas où, mais il a dû revenir avec les temps de la R27 aujourd'hui... hihihihihi
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Jeu 1 Mar - 18:35
stef a écrit:Mais où est parti ton ultra-pessimisme ?
Être à la même place que l'an dernier, à la 4è place, pas de quoi pavoiser ni s'exciter à la Soïchi ... Donc, je reste pessimiste, mais moins qu'avant c'est tout.

Oubliez l'optimisme, oubliez cette saison. On prend 2008 et on recommence ... nan, peut-être pas avant 2012 pour le titre ... si Honda est encore là ... mad2 fou
SAD a écrit:Je sais pas où, mais il a dû revenir avec les temps de la R27 aujourd'hui... hihihihihi
Comme dirait la pomme, Renault sans le gros melon d'eau, c'est du pipeau ... hehe

Eux aussi sont foutu maintenant ... allez! pliez bagage et on recommence l'an prochain.Mr. Green

Demande l'avis de Crouzz ou de certain qui croit à la poudre aux yeux ... C'est toujours moins pire que de la renifler ... whistle

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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Dim 4 Mar - 10:48
Autosport :

Honda plan major car revamp for Malaysia

By Jonathan Noble Sunday, March 4th 2007, 13:41 GMT


Honda Racing are planning a major revamp to their RA107 in time for the Malaysian Grand Prix, autosport.com can reveal, after admitting that the car has fallen short of expectations.

Although Jenson Button and Rubens Barrichello showed some improved form during the recent Bahrain test, where the car's definitive Melbourne-spec aero package was run for the first time, the RA107 still lacks the out-and-out pace needed to fight at the front of the field.

The lack of performance has left the team's technical department seeking improvements, and the first step will be taken during the pre-Malaysian GP test that takes place at Sepang following the first race in Australia.

Honda's senior technical director Shuhei Nakamoto has told autosport.com that major improvements to the car's aerodynamic package and also other mechanical changes would be made for the Sepang test.

"There will be a big upgrade at the Sepang test, and also a revision to the suspension," he said.

Nakamoto said he was pessimistic about Honda's chances of a strong showing in the season-opening Australian Grand Prix - where he doubted they would be able to qualify inside the top 10.

"At the moment we are ahead of Red Bull and Toyota, but behind the rest," he said. "I know BMW have been using a non-2007 wing (in testing) so they lose one or two tenths, but we will still be behind. It will be a massive struggle to get into Q3 (qualifying for the top ten)."

Despite the fears about the pace, however, Nakamoto said that he was comfortable with how the car performed over long runs in testing - something that could allow them to take points in Melbourne.

"We tried several different mechanical set-ups in the test," he explained. "Both Jenson and Rubens found one set-up which may be good in the long run."

Earlier this week, team boss Nick Fry admitted that the start of the season would be a struggle for the team but that he was comfortable that they would improve as the year wore on.

"With our team over the last seven or eight years it has been an evolutionary process and we evolved our way up to fourth place in the championship last year," he said.

"But to get into the top three, we don't feel you can do it with evolution. It is more minor revolution and a lot of features of this car, especially the cooling package, the exhaust packaging and Coke bottling at the rear of the car are probably more dramatic than any other.

"So the headroom this cars gives us in order to develop through the season is much greater than we have had before. I am not promising we will win in Melbourne, far from it, I think we will be in a points scoring position.

"But as we go through the season this car has the ability to get stronger and stronger, and it will be a race winner."




Mais euh, j'espère que c'est du bluff, parce que là, ahem.
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Dim 4 Mar - 12:40
Mouarff ! rofl


Pas dans le top 10 ... haha

Allez je remets mon pronostic ... Laughing

Vaux mieux en rire n'est-ce pas ?

Meuh non, je vous assure c'est du bluff ... n'est-ce pas Soïchi ? C'est la façon de faire des japs ...

Re-mouarf ... Ce Erwin, oiseau de mauvais augure ... Bien sûr, les essais ne veulent jamais rien dire. Ils ont jamais essayé de pousser la caisse à fond. Ils ont toujours privilégié le long run, même pas une simulation de qualif ... Rolling Eyes

Bien-entendu, le gros mise à jour ne fera pas de miracle tant espéré. Ce n'est qu'à la seconde mi-saison que Honda retrouvera sa mise en forme ...

Je vous le dis, on plie bagage pour la saison et on recommence en 2008 ! mad2

Préparez vos mouchoirs.

Ça laisse certains sans voix ... hein Stef ? Qu'en dis-tu ? T'es devenu muet comme une carpe ? (comme les poissons) ? rofl

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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Dim 4 Mar - 14:20
putain on est vraiment mal alors

il dise qu il va y avoir de gros changement sur la monoplace ?

que vont t il nous faire, il parle du refroidissement, des echappement.... ?

je comprend pas trop
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

le Dim 4 Mar - 16:43
Perso, j'attendrais quand-même les qualifs pour voir quoi.
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Re: Le rapport de Mr. Nakamoto STD

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